DUA BELAS SEMBILAN MALAM

Monday, September 16, 2019 at 2:22 AM

DUA BELAS SEMBILAN MALAM
Siri Musafir X
Lakaran oleh Johan Ishak 2019 untuk sajak oleh Jo Haq 1998
Dakwat atas kertas 20cm x 15cm


Dua Belas Sembilan Malam

Cepatnya hari berlalu
Bagaikan titisan embun
Cair mengalir
Dibahang sang suria
Di waktu duha
Aku berdiri
Aku bersujud
Aku berucap
Aku berdiam
Dengan kudrat Illahi

Cepatnya hari berlalu
Belum sempat aku duduk
Tilam sudah panas
Hari ini...
Menyingkap akan sejarah
Dan usia muda
Dua insan
Hari ini...
Aku memandang
Menyemai visi
Untuk hari esok

Cepatnya hari berlalu
Aku tidur
Memikirkan
Apa yang berlalu...


Jo Haq, Wembley 1998

0 comments

Post a Comment

BUANASENI | Entries (RSS) | Comments (RSS) | Designed by MB Web Design | XML Coded By Cahayabiru.com | Distributed by Deluxe Templates