BEBAS

Thursday, October 29, 2020 at 4:47 PM

 

PULANG

Siri Musafir X • Lakaran oleh Johan Ishak 2020 untuk sajak oleh Jo Haq 2018 • Dakwat atas kertas 20cm x 15cm




Bebas


Aku ingin bebas

Bebas dari belenggu dunia

Dunia yang tak mengenal

Naluri dan jiwa insani

Aku ingin bebas

Bebas dari genggaman dunia

Dunia yang tak menghirau

Sengsara dan luka rohani

Aku ingin bebas

Bebas dari kecaman dunia

Dunia yang tak peduli

Tohmahan dan fitnah munafik

Aku ingin bebas

Bebas dari diperkosa dunia

Dunia yang merompak

Maruah dan harga sejati

Oh! Tuhanterbangkan aku

Melepasi tujuh langit

Oh! Tuhanlayarkan aku

Merentasi Sang Samudera

Dan bawalah daku ke buana indah

Tempat tiadanya gelora

Dan bersinarnya kejora

Aku ingin bebas

Bebas dari fantasi dunia

Dunia yang menjanji

Seribu harapan kepalsuan

Oh! Tuhanterbangkan aku



Jo Haq, Shah Alam 2018


0 comments

Post a Comment

BUANASENI | Entries (RSS) | Comments (RSS) | Designed by MB Web Design | XML Coded By Cahayabiru.com | Distributed by Deluxe Templates