MALAM YANG RENDANG

Wednesday, April 17, 2024 at 2:30 PM

 


Malam Yang Rendang


Awan malam bak pohon rendang

Tebarnya bagaikan bercabang

Dedaunnya segar dan kembang

Angan-angan aku pun melayang

Jauh ke Hospital Selayang

Cukup pantas masa disailang

Tau-tau 24 kali bulan berulang

Teringat insan yang aku sayang

Dia sudah pergi dan hilang

KepadaNya jua dia pulang

Tidak ditinggalkan pun bayang

Tidak pula diberinya peluang

Untuk aku membuat dia riang

Hidup ini terasanya amat kurang

Sehingga air mata titis terlinang

Aku harap dia sentiasa tenang

Dan tidak dibiarkan seorang

Berdoa aku dalam sembahyang

Semoga dia sudi kunjung datang

Di dalam mimpiku sebelum siang

Di kala malam awannya rendang



Oleh Jo Haq
15 April 2024
10:56 malam
Bukit Jelutong

0 comments

Post a Comment

BUANASENI | Entries (RSS) | Comments (RSS) | Designed by MB Web Design | XML Coded By Cahayabiru.com | Distributed by Deluxe Templates