DI MALAM SEPI

Thursday, June 13, 2019 at 8:54 PM

DI MALAM SEPI
Siri Musafir X
Lakaran oleh Johan Ishak 2019 untuk sajak oleh Jo Haq 1998
Dakwat atas kertas 20cm x 15cm


Di Malam Sepi

Di malam sepi
Aku di pertengahan lamunan
Bertemankan pelita malap
Dan berselubung kegelapan
Di malam sepi ini jua
Aku mengelamun jauh
Akan hari esok yang pasti datang
Dan keteguhan jiwa yang aku butuhi
Aku
Kosong dada
Dan sumbang nada
Hanya mampu membentang sejadah
Dan bertawakal kepadaNya
Ingin aku gagah
Merempuh semua
Tapi apakan daya?
Jiwaku yang lemah longlai ini
Sentiasa bergurindam muram
Dan bersulam kelam
Ingin aku memutar bumi
Agar hari esok cuma sesaat lagi
Dan membiarkan hari ini pergi
Tapi itu hanya mimpi
Sabar, hari esok pasti tiba
Aku hanya perlu terus bersenyum
Menafikan selumbar di kelingking
Dan pekong di dada


Jo Haq, Perth 1998

0 comments

Post a Comment

BUANASENI | Entries (RSS) | Comments (RSS) | Designed by MB Web Design | XML Coded By Cahayabiru.com | Distributed by Deluxe Templates