BERIKAN DAKU LIMA MINIT

Sunday, May 31, 2020 at 8:36 PM

BERIKAN DAKU LIMA MINIT

Di alam mimpi aku terjaga
Saleha di situ
Di bucu katil dengan senyuman
"Ahh, Saleha, kenapa lama menghilang?"
"Saya ada, Abang yang tak kunjung"
Bukan aku tak kunjung
Aku insomnia
Tidak mampu selam ke alam mimpi
Alam yang aku tunggu-tunggu
Alam Saleha di situ

Di alam nyata aku terjaga
Rashidah di situ
Di pintu bilik mukanya bengis
"Abang! Cepatlah bangun! Pergi beli ikan, ayam, sayur dan susu badam"
"Ye lah! Ye lah! saya bangun ni"
"Habis tu, kenapa berselimut lagi tu?"
"Bagi saya tidur sikit lagi, lima minit saja"

Di alam mimpi aku terjaga (lagi)
Kedua-dua Saleha dan Rashidah di situ
"Ehh! Apahal dua-dua sini?"
"Kami tunggu Abang, ke sana, ke sini, ke sana, ke sini"
"Oh! Hmmm.... "


Nukilan Jo Haq
Buanaseni Shah Alam
Shah Alam
31 May 2020
8.31 malam

0 comments

Post a Comment

BUANASENI | Entries (RSS) | Comments (RSS) | Designed by MB Web Design | XML Coded By Cahayabiru.com | Distributed by Deluxe Templates