TUA SEDAR DIRI - BAHAGIAN I

Friday, May 1, 2020 at 11:47 PM

TUA SEDAR DIRI - BAHAGIAN I
Siri Musafir X
Lakaran oleh Johan Ishak 2020 untuk sajak oleh Jo Haq 2013
Dakwat atas kertas 20cm x 15cm


Tua Sedar Diri Bahagian 1

Pak Tua termenung..... 
Ternganga sampai lalat masuk mulut
Memikirkan dunia sekeliling
"Aku dah tua", ujarnya
"Aku dah tua", jeritnya
Baru pagi tadi Pak Tua bergaduh
.. dengan budak Si Rosli tu
Rosli bilang, "Pak Tuaaku dah bayar sewa"
Pak Tua bising, "Kan aku dah kata pakai chek
.. jangan pakai Maybank2U"
Pak Tua merungut, "Kan aku dah kata 
.. aku tak reti internet-internet ni semua"

Pak Tua termenung lagi,....
Menghirup kopi hitam HangTuah
Merindui anak cucunya
"Aku dah tua", bisiknya
"Aku dah tua", sedunya
Baru semalam Pak Tua dapat khabar
.. sms dari cucunya Amir
Amir bilang, "Tokjomlah sembang
.. Sembang pakai webcam"
Pak Tua bengong sendiri, "Ape kejadahnya
.. apa dia webcam ni?"
Pak Tua membalas sms, "Tok tak reti webcam
.. pening Tok webcam ni semua




Jo HaqShah Alam 2013

0 comments

Post a Comment

BUANASENI | Entries (RSS) | Comments (RSS) | Designed by MB Web Design | XML Coded By Cahayabiru.com | Distributed by Deluxe Templates