IKAN KURAU AKU MANA LEMAN?

Tuesday, May 26, 2020 at 7:10 PM

Ikan Kurau Aku Mana Leman?

Bagi aku Kurau
Takdaktakdak Kurau
Aku kata bagi aku Kurau!
Pak Cikdah lewatKurau takdak
Selalu Timah beli adakenapa hari ni takdak?
Ye lahkalau nakdatang enam pagi
Kenapa cepat habis?
Ikan sedapmemang cepat habis
Kenapa cepat habis?
Pagi-pagi lagi Tokey Cina dah angkut
Ikan Kurau aku mana Leman?
Laahhh!, kan Leman dah kata, memang macam gitu
Sikit sangat ke Kurau kat laut tu?
Iya Pak Ciksusah mau dapat Kurau
Tapi aku mau Kurau
Hmmm… Senangin mauMacam Kurau jugak
Tak boleh sebab Timah kata kena Kurau
TimahMak Cik Timah?
YayaMak Cik Timah kau
Mak Cik Timah… bukan… dah pergi ke?
Timah suruh guna Kurau kalau goreng kunyit
Pak Cikpakai je ni ada Ikan Jenahak
Arwah Timah kata Kuraujangan lain
AduhhPakCikesok saya simpan satu Kurau
Simpan Leman, simpan Leman
Esok jangan lambatsaya simpan
Simpan Leman, simpan Leman
Baikbaik
Simpan Leman, simpan Leman


Jo Haq, Shah Alam 2020




0 comments

Post a Comment

BUANASENI | Entries (RSS) | Comments (RSS) | Designed by MB Web Design | XML Coded By Cahayabiru.com | Distributed by Deluxe Templates