MENCARI OCTOPUS DI BULAN

Wednesday, October 30, 2019 at 7:25 AM
Oleh Jo Haq
spanapurba.blogspot.com


"Ayah. Malam ni saya nak ke bulan. Ayah doa kan saya ye"

"Oi. Kau mabuk apa? Nak ke bulan kejadahnya. Ada ape hal kat bulan tu?"

"Saya nak ke bulan Ayah. Saya nak cari Optimus Prime"

"Huhh? Octopus?"

"Bukan. Tu sotong. Tu ha yg besar bagak merah boleh jadi lori. Optimus Prime"

"Ada apa dengan Octopus Prime tu yang kau terhegeh-hegeh nak jumpa?"

"Ada lah... "

"Ehhh.... budak ni. Kepala hangguk kau berjambul. Kau bilang kat aku apa halnya kau nak ke bulan jumpa Octopus Prime tuh?"

"Optimus Prime. Bukan Octopus. Octopus tu sotong"

"Apa-apa lah. Sotong ke udang ke... kau cerita kat Ayah apa yang tergempak sangat nak ke bulan?"

"Saya nak ke bulan nak jumpa Optimus Prime sebab dia sorang sajelah boleh melawan askar-askar Zionist yang dok menyerang Palestine. Kesian orang-orang Palestine. Saya tengok semua negara-negara Islam yang lain semua kecut takde telor nak lawan Zionist. Sebelum saya berdoa dengan Tuhan, kenalah usaha sedaya upaya dulu kan Ayah? Jadi.... saya nak ke bulan nak ajak Optimus Prime turun ke bumi lawan dengan Zionis"

Ayah memeluk aku dengan erat sambil berkata, "Tak payah pergi jauh sampai ke bulan Nak. Esok ayah bawak kau ke Toys'r'Us. Bukan saja Octopus Prime,.. Superman, Batman, Six Million Dollar Man semua kita boleh ajak lawan Zionis ye... "

"..... Optimus Prime lah.... bukan Octopus Prime"



0 comments

Post a Comment

BUANASENI | Entries (RSS) | Comments (RSS) | Designed by MB Web Design | XML Coded By Cahayabiru.com | Distributed by Deluxe Templates