ZAMRI HILANG

Sunday, October 20, 2019 at 5:35 PM
Oleh Jo Haq
spanapurba.blogspot.com


Ahmad kehilangan Zamri. Dia cemas. Ke hulu ke hilir Ahmad mencari Zamri. Dia sampai ke warung Pak Muliadi dan bertanya, "Pak Moody, ada nampak Zamri?"

"Errr.... tadi adalah dia ke arah surau tu". Ahmad terus berlari ke arah surau tanpa berterima kasih kepada Pak Muliadi. Sesampai sahaja di surau, Ahmad bertembung dengan Imam Khairi lalu bertanya, "Pak Imam, ada ke nampak Zamri mana-mana? Pak Moody tadi kata dia menghala ke sini".

"Kalau ye pun Mamat, kasi lah salam dulu".

"Oh ya, Assalamualaikum Pak Imam. Tulah saya ni cemas mencari Zamri sebab dia belum mandi, belum makan semua pagi ni".

"Walaikumsalam. Saya tak nampak pun. Dari tadi saya berkemas dalam surau ni ha".

"Takpelah Pak Imam. Saya pergi dulu ye".

"Yelah".

Ahmad penat pusing satu kampung. Akhirnya terhenti langkahnya di tempat sidai baju Kak Hanum, janda anak tujuh yang popular di Kampung Putik Derian kerana ternampak Kak Hanum memegang penyapu untuk menghalau seekor kambing busuk yang sedang mengunyah coli Kak Hanum yang tersidai. Kak Hanum memekik, "Oi!! Pundek punya kambing! Kau kunyah coli aku ye! Ni hah aku nak tibai kau dengan penyapu ni".

"Ehhh..  Kak Hanum, jangan, jangan. Minta maaf lah banyak-banyak. Zamri tu lapar. Dia belum makan pagi ni. Minta maaf banyak-banyak. Esok saya belikan Kak Hanum coli baru ye. Berapa saiz Kak Hanum?"

"Oi! Pundek kau Mamat... kau tanya saiz payu dara aku pulak. Aku belasah kau dengan penyapu ni baru tau. Kau dengan kambing gembala kau sama je. Ahmad dan Zamri, dua-dua gatal!"

0 comments

Post a Comment

BUANASENI | Entries (RSS) | Comments (RSS) | Designed by MB Web Design | XML Coded By Cahayabiru.com | Distributed by Deluxe Templates