DI MALAM SEPI

Saturday, October 17, 2009 at 2:28 AM

www.buanaseni.blogspot.com
Johan Ishak, 12:50 ptg, 31 Mei 1998, Perth Australia

DI MALAM SEPI

Di malam sepi
Aku dipertengahan jalan
Bertemankan pelita malap
Dan berselubung kegelapan
Di malam sepi ini jua
Aku mengelamun
Akan hari esok yang pasti datang
Dan keteguhan jiwa yang aku butuhi
Aku,........kosong dada
Dan,........sumbang nada
Hanya mampu membentang sejadah
Dan bertawakal kepada Illahi
Ingin aku gagah
Menempuh semua
Tapi apa kan daya
Jiwaku yang lemah longlai ini
Sentiasa bergurindam muram
Dan bersulam kelam
Ingin aku memutar bumi
Agar hari esok cuma sesaat lagi
Dan membiarkan hari ini pergi
Ahhhh...
Sabar, hari esok pasti tiba
Aku hanya perlu terus bersenyum
Menafikan selumbar di kelingking
Dan pekong di dada.

0 comments

Post a Comment

BUANASENI | Entries (RSS) | Comments (RSS) | Designed by MB Web Design | XML Coded By Cahayabiru.com | Distributed by Deluxe Templates