SEKEPING KERTAS HARGA DIRI

Saturday, October 17, 2009 at 2:40 AM
www.buanaseni.blogspot.com
Johan Ishak, 5:30 pg, 6 Jun 1998, Wembley Australia

SEKEPING KERTAS HARGA DIRI

Dua puluh tiga tahun aku wujud
Dengan hanya hidup mengejar kertas
Sekeping kertas harga diri
Tapi belum cukup
Semua orang begitu
Aku hanya sebiji beras
Dalam segantang beras yang lain
Bukan begitu?
Dua puluh tiga tahun aku wujud
Empat puluh enam tahun lagi nyanyuk
Bila agaknya aku berhenti?
Tapi belum cukup
Semua orang begitu
Aku hanya seperti lebah
Yang bila-bila masa sahaja mampus
Bila menyengat
Bukan begitu?
Dua puluh tiga tahun aku wujud
Aku masih ikhtiar mengejar kertas
Sekeping kertas harga diri
Semua orang begitu
Bukan begitu?

0 comments

Post a Comment

BUANASENI | Entries (RSS) | Comments (RSS) | Designed by MB Web Design | XML Coded By Cahayabiru.com | Distributed by Deluxe Templates