TANJUNG

Wednesday, October 7, 2009 at 11:34 PM

www.buanaseni.blogspot.com
Johan Ishak, 11:35 pg, 9 Jun 1997, Perth Australia

TANJUNG

Aku rindu akan asal-usulku
Yang belum cukup aku kenal
Kewibawaannya
Teringat-ingat zaman silam
Yang penuh dengan kegembiraan
Aku rindu tanah tangis permulaanku
Walau belum cukup aku kenal
Keistimewaannya
Tanjung
Engkau tidaklah sedalam-dalamnya
Di sanubariku
Tapi kewujudanmu sudah cukup
Menyingkap memori
Bau laut yang hanyir dan segar
Obor-obor hitam berbuih putih
Ular-ular berlingkar di pepohon kecil
Kera-kera terengkak-engkak
Satu hari nanti...
Akan aku pulang
Untuk menyambut detik-detik yang terbengkalai

0 comments

Post a Comment

BUANASENI | Entries (RSS) | Comments (RSS) | Designed by MB Web Design | XML Coded By Cahayabiru.com | Distributed by Deluxe Templates