HIDAYAH INI

Friday, October 9, 2009 at 12:14 AM

www.buanaseni.blogspot.com
Johan Ishak, 5.00 ptg, 8 Julai 1997, Perth Australia

HIDAYAH INI

Hidayah ini memanggil aku
Sebagaimana orang-orang yang terdahulu
Aku terperangkap
Di antara gelap dan pelita
Yang selama ini
Hanya hidayah yang menanti,
Tapi aku sering bongkak dan lupa diri
Aku bagaikan pengembara
Yang membelakangkan senja merah
Bangga
Menuju samudera raya
Merempuh badaian gelora
Tapi bila aku pulang
Aku menangis
Tangiskan kenangan silam
Tangiskan diri
Yang bersempadan dari hakikat
Lemah longlai kaki bertapak
Sang musafir hina mengakhiri langkah
Menghentikan jejak lama
Mencari haluan baru
Aku pun begitu
Tapi kali ini
Dengan hidayahMu

0 comments

Post a Comment

BUANASENI | Entries (RSS) | Comments (RSS) | Designed by MB Web Design | XML Coded By Cahayabiru.com | Distributed by Deluxe Templates